
Demna Gvasalia wprowadza Balenciaga na paryskie ulice
3 lipca, 2016Właśnie teraz możemy podziwiać efekty pracy nad najnowszą kolekcją jesienno – zimową Balenciagi, zaprojektowaną przez Demna Gvasalia, który rok temu przejął stery po Alexandrze Wangu
Kolekcja jesień-zima 2016 to debiut projektanta w Balenciadze. Nowatorskie podejście, otwarcie marki na codzienność i niepozowane zdjęcia, wprowadzenie Balenciangi w modę uliczną, to kolejny pomysł zdjęciowy projektanta. Jego potencjał mogliśmy już podziwiać przy okazji wiosenno – letnich reklam paryskiego domu mody. Sesja wizerunkowa Eyewear Collection spring – summer 2016, była zrealizowana według jego pomysłu.
Najnowsze projekty sfotografował Mark Borthwick, który wykreował niezwykły, monochromatyczny, surowy świat marki. Miejska dżungla w interpretacji artysty to geometryczność ostrych krawędzi i prostych form. Sesja Borthwicka podkreśla unikatowy styl projektanta, który charakteryzuje dekonstrukcja formy, prostota, awangardowość i uliczny klimat w jakim utrzymane są ubrania z najnowszej kolekcji.
Ujęciom daleko do perfekcji, zdjęcia są naturalistyczne, niekoloryzowane, wydają się zdecydowanie odmienne od typowych dla dużych kampanii, retuszowanych fotografii. Inspiracją dla debiutującego w domu Balenciagi projektantawyraźnie jest moda haute couture, ale pokazana w otoczeniu street fashion, której tłem mogłaby się stać każda z niewielkich, malowniczych uliczek europejskich stolic.
Nowa kampania obfituje w niesztampowe i śmiałe stylizacje codzienności, modelki wcielają się w role zwykłych, niewyróżniających się mieszkańców współczesnych metropolii, pijąc kawę z papierowego kubka, czekając na autobus i przechadzając się po zwykłych ulicach dużego, tętniącego życiem miasta. W nowej kampanii brak wyszukanych i fantazyjnych rekwizytów, znanych twarzy aktorów i gwiazd, czy bogatych, pełnych przepychu koncepcji.
Nowa kolekcja to prostota, elegancja i szyk ulicznej mody, bez sztucznego tła, oświetlenia, wybiegu i retuszu photoshopa. Gvasalia chciał pokazać swoją najnowszą kolekcję w naturalnym i realnym otoczeniu betonowych ulic, miejscu gdzie żyjemy i pracujemy. Fotografie dla nowej kampanii zostały wykonane w różnych lokalizacjach Paryża, ale raczej tego nieturystycznego i mniej atrakcyjnego, w który wdziera się zwyczajne życie, pozbawione romantyzmu z wieży Eiffla i koloru Placu Pigale.
Sprawdź również – Demna Gvasalia
5 młodych światowych projektantów, których warto znać Dopiero przed chwilą zadebiutowali na światowych tygodniach mody, a ich ubrania już noszą nowe it-girls: Gigi Hadid, Kendall Jenner i Selena Gomez. Teraz…
Opracowanie: Maja Nowakowska